- Michał Kozak
Napięte od dłuższego czasu relacje gospodarcze Białorusi i Ukrainy od kilku tygodni zaostrzyły się jeszcze bardziej. Ukraina, jak podała Państwowa Służba Statystyki Ukrainy, wyeksportowała w zeszłym roku na Białoruś towary o łącznej wartości 1,34 mld dolarów, importując od sąsiada za 2,87 mld dolarów. Dalsza współpraca handlowa obu krajów stanęła jednak pod znakiem zapytania...
- redakcja OKCYDENT
Przyszłość bankowości będzie wyglądać zupełnie inaczej niż dzisiaj. W obliczu zmieniających się oczekiwań konsumentów, pojawiających się technologii i nowych modeli biznesowych banki będą musiały już teraz wdrażać innowacyjne rozwiązania – wynika z analizy Deloitte’a. Przyszłością bankowości będzie usługa Banking-as-a-Service (BaaS), gdzie finanse staną się integralną częścią całego procesu zakupowego.
- Jan Cipiur
Na Zachodzie duże wzmożenie podatkowe. W mediach doniesienia, że krezusi rok w rok dodają do swych majątków miliardy, a w podatkach płacą liche miliony. Pod pręgierzem za „optymalizację” stają wielkie korporacje, fundusze i właściwie prawie każdy, kto nie boi się stawać w szranki z państwem.
- redakcja OKCYDENT
W Polsce chronione obszary Natura 2000 zajmują ok. 20 proc. powierzchni kraju. Zgodnie z unijną Strategią Bioróżnorodności 2030 ochroną trzeba będzie objąć jeszcze ok. 3 mln ha – wynika z szacunków Lasów Państwowych.
- Kazimierz Turaliński
Malta zaszczepiła 4/5 swojej populacji, ale mimo tego zakazuje wjazdu turystom niezaszczepionym, co wcale nie znaczy, że szczepionki nie chronią przed koronawirusem. Powody tej decyzji są prozaiczne: pieniądze i wymogi prawa unijnego.
- Serwis Samorządowy PAP
W Polsce rośnie liczba rachunków bankowych. W przeliczeniu na jednego mieszkańca mamy ich więcej niż średnia unijna – wyliczał dr Leszek Mosiejko ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie podczas webinaru poświęconego „Zwyczajom płatniczym Polaków”.
- Katarzyna Zarzecka
Czy możliwe jest, by marketing najnowszej generacji wzorował się na religii? Czego marketing może nauczyć się od religii? Czy Kościół stał się graczem na wolnym rynku? I jak z tego narodziła się reklama religijna.